Pismo ravnateljice – 14. april 2020
Spoštovani starši, skrbniki in rejniki.
Začenjamo zadnji, drugi del meseca. Prva polovica je bila uspešna. Uspešna zaradi otrok, vašega dela, pomoči in podpore ter učiteljev. Na polovici meseca smo se malo ustavili, razveselil nas je praznik. Velika noč je praznik, ki nam veliko pomeni. Najbolj zaradi duhovnega sporočila, praznik, ki povezuje družine. Močno upam in si želim, da so bili praznični dnevi za vse vas, vse družine otrok v naši šoli, veseli, mirni, da ste jih preživeli v sožitju in veselju.
Pred nami sta dva tedna pouka, ki ju bomo še zagotovo izvedli doma. Malo smo se navadili takšnega dela, ni nam pa še domače in ni nam všeč. Po mnenju učencev, staršev in učiteljev, bi se vsi najraje takoj vrnili v šolo.
Starši, vaš prispevek v enem mesecu je neverjeten. Nismo pričakovali, da se boste tako hitro in dosledno vključili v šolsko delo. Zavedamo se, da je za vas to ogromen napor in vam vzame veliko časa. Neprestano morate slediti navodilom učiteljev, delati z otrokom, iskati material po hiši. Zelo zadovoljni smo s sodelovanjem, odzivate se učenci in starši. Vemo, da je za vsak razred, oddelek drugače in se ne da primerjati. Ponekod morate več delati z otrokom vi, ponekod delajo sami, a jim morate pomagati ali vsaj spremljati, nekateri so samostojni. Pomembno je, da učitelji dobijo od vas in učencev povratno informacijo čimprej oziroma takoj, kot tudi, da učenci dobijo povratno informacijo od učiteljev. To je kot v pogovoru, ko želiš, da dobiš odgovor kar najhitreje. Za to, potrebujemo vas, starše, da spremljate delo otroka, sledite opravljenem šolskemu delu in ga spodbujate, da opravi nalogo pravočasno, sproti in jo vrne učitelju.
Ministrstvo in Zavod za šolstvo so za šole pripravili navodila, da se počasi pripravimo na ocenjevanje znanja. Najprej bo preverjanje, da se učenci navadijo na drugačen način preverjanja znanja in da sami vidijo koliko znanja imajo. Kasneje bo sledilo tudi ocenjevanje, ki bo drugačno kot je običajno v šoli. Ko bomo dobili bolj jasno navodilo o poteku ocenjevanja, številu potrebnih ocen, vas bomo o tem tudi obvestili.
Morda so se nekateri otroci že malo naveličali. Morda jim je padla motivacija. Naj velja, da je za vse šola obveza. Učitelji sledijo k temu, da izpeljejo učno snov, ki jo morajo učenci znati in doseči standarde znanja za dokončanje razreda. Želimo, da učenci, ne glede v katerem programu so, napredujejo, pridobivajo spretnosti in veščine ter da ostanejo v čim bolj pristnem stiku s šolo in z učitelji. Tudi za učence posebnega programa vzgoje in izobraževanja sledimo ciljem po letnem učnem načrtu in individualnim ciljem za posameznega učenca. Zato učitelji dnevno pripravljajo naloge, zaposlitve ter ohranjajo rutino. Zavedamo pa se, da starši lahko kakšen dan naredite več, kakšen dan pač ne gre.
Vemo, da bodo učenci s tem načinom dela pridobili tudi veliko dobrega. Gotovo bodo postali bolj samostojni, bolj odgovorni, bolje so se naučili ravnati z računalniki, vstopati v video konference, naučili se bodo morda rutine in samostojne organizacije dela. Morda se bo za nekatere tudi spremenil odnos do šole. Zato jih stalno spodbujajmo k temu. Podprimo vsak njihov samostojni korak, pohvalimo, ko bomo prepoznali odgovornost, veselimo se uspehov, ki jih bodo dosegli. Kjer otroci zmorejo sami, pustite jim, naj naredijo, kar znajo in zmorejo. Včasih zmorejo več, kot mislimo in nas presenetijo. Če ne zmorejo, pa imajo nas in vas. Ob njih bomo in skupaj bomo zmogli.
Začenja se nov teden. Želim vam, da ga začnemo z dobro voljo, zagnanostjo in pričakovanji dobrega tedna.
Jelena Horvat