Skoči na glavno vsebino

Delovna terapija

Delovna terapija je zdravstvena dejavnost, ki omogoča posamezniku, katerega življenje je omejeno ali oteženo zaradi posledic poškodb, bolezni ali motenj v telesnem, duševnem razvoju ali staranja, lažje in samostojnejše delovanje v vsakodnevnem življenju.

V delovno terapijo so vključeni učenci z lažjo, zmerno, težjo in težko motnjo v duševnem in gibalnem razvoju, v starosti od sedem do petindvajset let.

Delovna terapija na področju pediatrije s specifičnimi pristopi  pomaga otroku in mladostniku z motnjami v razvoju in nevrološko simptomatiko,  da se čim bolj uspešno vključi v vsakdanje življenje in uspešno izvaja aktivnosti, ki jih želi ali se le te od njega pričakujejo na področju skrbi zase, igre in prostega časa ter šolskih veščin.

Delovna terapija je individualno prilagojena otrokovim potrebam in sposobnostim.

 

IGRA IN PROSTI ČAS

Igra je otrokova osnovna dejavnost  in potreba vsakega  za normalni psihični in fizični razvoj preko katerega otrok spoznava svet. Kot svojevrstna aktivnost je najbolj primerna otrokovi naravi in osnovnim zakonitostim njegovega razvoja. Izbira in način otrokovega igranja so odvisni od njegove trenutne razvojne stopnje (gibalnih in kognitivnih sposobnosti, emocionalne in socialne zrelosti), po drugi strani pa igra vpliva na to, da otrok v razvoju napreduje.

Delovni terapevt skozi igro  otroka vodi in usmerja, da otrok kljub omejitvam pridobi potrebne spretnosti z ali brez uporabe različnih pripomočkov in/ali prilagoditev okolja. Delovni terapevt svetuje kakšno igračo (velikost, material, zahtevnost igre), v kakšnem položaju naj se otrok igra  in kako stopnjevati zahtevnost igre/aktivnosti. V terapevtski situaciji z delovno terapijo pomagamo, da se otrok skozi igro uči, je ustvarjalen, razvija domišljijo in doživlja uspeh. Terapevt otroka spodbuja, da razvija lastne interese ter vključevanje v igro z sovrstniki.

 

SKRB ZASE

Ko otrok odrašča, postane skrb zase vse bolj pomembna. Otroku delovni terapevt pomaga razviti spretnosti in tehnike za lažje opravljanje dnevnih aktivnosti kot so hranjenje, osebna nega, oblačenje, uporaba stranišča. Svetuje prilagoditve okolja in pripomočke za lažje in samostojnejše opravljanje dnevnih aktivnosti.

 

ŠOLSKE VEŠČINE

Delovni terapevt v predšolskem in šolskem obdobju svetuje in sodeluje s starši, vzgojitelj in učitelji. Svetuje strategije in prilagoditve, da bo otrok uspešen pri šolskih veščinah kot je pisanje, rezanje s škarjami, skrb za šolske potrebščine, sledenje učni snovi in opravljanje domačih nalog.

Kako delovni terapevt pomaga?

Nauči osebo kako na nov oz. lažji način izvede določeno aktivnost (prilagodi aktivnost, prilagodi okolje, uporablja pripomočke

Pod navodili delovnega terapevta oseba izvaja vaje za:

  • Večjo mišično moč
  • Večjo gibljivost
  • Izboljšanje natančnih gibov
  • Izboljšanje grafomotorike
  • Izboljšanje občutkov/senzibilitete

Za funkcijo roke se izvajajo v delovni terapiji:

  • vaje prijemov, prenosa, spusta, soročne vaje,
  • vaje opore na podlago – otroka spodbujamo k prenosu teže,
  • večanje obsega giba,
  • vaje za ravnotežje,
  • spodbujanje senzorike,
  • izboljšanje gibljivosti in mišične moči preko pripravljalnih aktivnosti.

 

Ergonomija in delovna terapija

Delovni terapevt svetuje kako otroku prilagoditi delovno mesto v šoli in doma (višina mize, stola, nedrseče podloge, …). Urejen delovni prostor omogoča boljše delo.

 

Šolske torbe

Večina šolarjev ima pretežke torbe. Pretežke torbe in napačna nošnja povzročajo lahko različne zdravstvene težave (bolečinev vratu, ramenih, križu).

Delovni terapevt lahko svetuje glede nakupa primerne šolske torbe, otroka izobražuje o pravilnem nošenju torbe.

Brigita Križan, dip. del. ter.

(Skupno 839 obiskov, današnjih obiskov 1)
Dostopnost