Na šoli v šolskih letih 2020/21 in 2021/22 sodelujemo v razvojni nalogi Zavoda RS za šolstvo z naslovom Varno in spodbudno učno okolje – ustvarjanje učnih okolij za 21. stoletje.
Projekt poteka v dveh stezah, v vsaki sodeluje ločena ekipa strokovnih delavcev:
I. steza: Ustvarjanje učnih okolij za 21. stoletje
V stezo so vključeni vsi predmeti in področja, ki jih strokovno podpirajo na ZRSŠ. V njej bodo učitelji razvijali formativno spremljanje in se še posebej osredotočali na:
- dejavnike, ki omogočajo pridobivanje znanja in veščin na učencem zanimiv in privlačen način,
- da bo njihov glas slišan in upoštevan ter da se bodo vsestransko dobro počutili,
- spodbujanje medvrstniškega sodelovanja in zavzemanje za vzpostavitev partnerskega odnosa z učenci.
Cilji I. steze so:
- Razvijati šolsko prakso, ki bo v kar največji meri upoštevala individualne potrebe, posebnostmi, zmožnostmi, … učenca, ki temelji na formativnem spremljanju, s katerim zagotavljamo optimalen razvoj ter učno uspešnost vsakega učenca (posodobitev didaktike pouka)
- Širiti spoznanja o dobri praksi in učinkih formativnega spremljanja med vse udeležence v kolektivih.
- Vključiti učence v sooblikovanje učnega procesa (namenov učenja, kriterijev uspešnosti, osebnih ciljev, zastavljanje vprašanj, samovrednotenje, vrstniško vrednotenje itd.), kar vodi k aktivnejši vlogi učencev ter h kakovostnemu in trajnejšemu znanju.
- Videti in slišati vsakega učenca, spodbujati medsebojno sodelovanje ter s tem izboljšati njihovo motivacijo (za učenje) in soudeleženost pri razvoju vključujoče šole.
- Ustvariti učno okolje v katerem se bodo učenci počutili sprejete, vključene in bodo lahko razvijali svoje potenciale.
II. steza: Varno in spodbudno učno okolje
Teme II. steze so:
I. PSIHOSOCIALNI ODNOSI IN VODENJE RAZREDA
- Povezanost počutja, klime in učne zavzetosti ter odnosna kompetenca pedagoškega delavca 2.Vodenje razreda
II. ČUSTVENO IN SOCIALNO UČENJE
- Mala šola čustvene pismenosti, čuječnost in interakcijske vaje, programi CASEL
- Čustva in empatija
III. NEŽELENO VEDENJE IN NASILJE
- Ravnanje v primerih neželenega vedenja, 4 R in ABC model 6.Obravnava in preprečevanje medvrstniškega nasilja, protokol za ravnanje v primeru nasilja
IV. PODPIRANJE PROCESOV V KOLEKTIVU IN NAČRTOVANJE NA RAVNI POUKA IN ŠOLE
- Vodenje procesov v kolektivu, reševanje dilem in refleksije
- Umeščanje vsebin v pouk , v RaP in razredništvo ter načrtovanje strategije VSUO za raven šole